Putin, Ukrayna’ya karşı yurt içinde muhalefet yükselirken Novaya Gazeta’yı ortadan kaldırmak için harekete geçti | Dünya | Haberler

 Putin, Ukrayna'ya karşı yurt içinde muhalefet yükselirken Novaya Gazeta'yı ortadan kaldırmak için harekete geçti |  Dünya |  Haberler

Rusya’nın en tanınmış bağımsız medya kuruluşu olan çıkış, Moskova’nın Ukrayna’yı işgalinin başlamasından kısa bir süre sonra, Mart ayında Rusya’da faaliyetlerini durdurdu. Devlet gözlemcisi, personelin Rusya’nın devlet iletişim düzenleyicisi tarafından iki kez uyarıldığını ve gazeteyi “yabancı ajan” olarak kabul edilen bir örgütü tanımlamadığı için kınadığını söyledi.

Novaya Gazeta daha sonra “gazetenin web sitemizde, sosyal medya ağlarında ve basılı olarak yayınlanmasını ‘Ukrayna topraklarına yönelik özel harekatın’ sonuna kadar askıya aldığını” duyurdu.

Ancak düzenleyici kurum Roskomnadzor, Novaya Gazeta’nın kaydının iptal edilmesi için dava açtı, yeni mahkeme belgeleri çevrimiçi olarak yayınlandı.

Basmanny’deki mahkeme yargıcının, davanın 26 Temmuz’da sunulmasından sonra müzakere etmek için üç günü bulunuyor.

Başarılı olursa, Novaya Gazeta operasyonları yeniden başlatırsa, gazete gazetecileri Rusya’da çalışamayacaktı.

Novaya Gazeta’nın Avrupa baskısı bu yılın başlarında kuruldu, ancak Rusya’da hızla engellendi.

Bu, gazetenin genel yayın yönetmeni Dmitry Muratov’un Nobel Barış Ödülü’nü kazanmasından bir yıldan az bir süre sonra geldi.

Rusya’da kaldı ve ülke sınırları içindeki savaş çabalarına karşı olduğunu dile getirdi.

Nisan ayında, Barış Ödülü Sahibinin üzerine kırmızı boya bulaşan Putin ve savaş yanlısı aktivistler tarafından saldırıya uğradı.

DAHA FAZLA OKUYUN: AB birliği, elektriğin neredeyse yarısını kullanan üç ülke ile parçalanıyor

Açıklamada, “Sahte ciddi sonuçlara yol açarsa, 15 yıla kadar hapis cezası tehdit ediyor” denildi.

Duma başkanı Vyacheslav Volodin Mart ayında şunları ekledi: “Bu yasa, kelimenin tam anlamıyla yarına kadar, yalan söyleyen ve silahlı kuvvetlerimizi itibarsızlaştıran açıklamalar yapanları cezalandırmaya ve çok sert cezalandırmaya zorlayacak.”

Aynı zamanda, Roskomnadzor, Ukrayna savaşı hakkında yanlış olduğunu iddia ettiği bilgileri yaymak için çeşitli Batı merkezli haber kaynaklarına erişimi durdurdu.

İletişim gözlemcisi, “Erişim, yabancıların sahip olduğu bir dizi bilgi kaynağıyla sınırlandırıldı” dedi.

Rusya Federasyonu topraklarında bu bilgi kaynaklarına erişimin kısıtlanmasının gerekçesi, yanlış bilgi içeren materyallerin kasıtlı ve sistematik dolaşımıydı.

Yasağa konu olan yayın kuruluşlarından biri olan BBC, ülkede faaliyet göstermeye devam edeceğini söyledi.

Yayıncı yaptığı açıklamada, “Doğru ve bağımsız bilgiye erişim, her hafta milyonlarca BBC News’e güvenen Rusya halkının reddedilmemesi gereken temel bir insan hakkıdır.

BBC News’i Rusya’da ve dünyanın geri kalanında erişilebilir kılmak için çabalarımızı sürdüreceğiz” dedi.

if(typeof utag_data.ads.fb_pixel!==”undefined”&&utag_data.ads.fb_pixel==!0){!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,’script’,’https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);fbq(‘init’,’568781449942811′);fbq(‘track’,’PageView’)}